Mariana Sörlin

2011-12-12
19:18:33

Idag var det Bosse.
Alla hundar gillar att få vara lös, springa runt & busa. Få hundar bryr sig om lösgående människor, men.. När dom får syn på andra hundar så sticker dom iväg fortare än blixten. Oftast! Därför gör vi hundägare som så, vi låter våra hundar vara lös när ingen annan hund är inom synhåll. :) Vilket är ganska smart.

Fast för oss hundägare med små hundar kan det systemet bli rätt jobbigt. Kanske till & med leda till en hjärtinfarkt i äldre dar. För det är ingen som ser dom små hundarna. Jag vet inte hur många gånger det har kommit hundar springandes mot oss "Bubben" i full kareta. 9-10 gånger fryser hundägaren på plats & upprepat skriker.. Stanna, kom hit! + hundens namn. Idag var det Bosse. Dum som jag är reagerar jag alltid med att lyfta upp Bubben. Som om han vore en liten gósak att leka med. Vilket gör det ännu mer intressant för hunden som kommer mot oss. Så det slutar oftast med att jag står där hoppandes på ett ben med Bubben i luften. Medas jag med andra benet försöker hålla den lösa hunden bort. Som tur är har vi bara stött på snälla/nyfikna hundar som varit sugen på lite bus. :) Men det är inget man vet då hunden kommer galloppernades imot en..



Kramar /Mariana


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: