Mariana Sörlin

2012-02-04
09:24:45

Diddes stackars rumpa.
Jag tycker synd om Diddes tarmar/rumpa just nu. :( I tors kom snuvan & han var JÄTTE hård i magen, gud så han kämpade för att få skita. Igår bajsade han minst 5ggr & alla gånger var det nått slemliknande klet i blöjan. 4 av dom gångerna var det blod i slemmet. :/ Frågan är ju, har han dragit på sig ett virus? Eller är det en allergi? Har även hört att våra små kan få dålig mage & snuva när tänderna är på G. 1177 säger att allt vi kan göra är att ha koll på hans allmäntillstånd & avvakta. Han är ju trots allt pigg, feberfri & har stor aptit. :)

Kramar /Lill´rumpan.

Kommentarer:

Jag skulle nog tycka det var skönt att komma iväg lite ibland. Men inte för mkt =P Men då e ju skruttan så liten fortfarande å jag har väl inte världens roligaste jobb, jämnt :P

2012-02-04 @ 12:14:00
#2: Emmy

Tycker inte alls det låter bra det där. Har ju varit med theo på barn då han bajsat blod. Och dom sa till oss(barn överläkaren) att en bebis upp till 1 år får bajsa vilken färg som helst så länge det inte är svart eller rött(blod) då måste ni söka vård.



När Theo fick detta första ggn ringde vi 1177 så sa dom samma till oss som till er, på månd åkt vi till bvc, och blev upp skickade till barn. Där fick vi en utskällning för att vi inte åkt upp redan under helgen. Vi berättade då att de var 1177 som sa att i inte behövde och skulle avvakta. :-/ Läkaren sa då att 1177 inte kan ett dyft och sa då detta jag skrev ovan.. Så jag skulle åkt in. Hoppas det ger med sig!



Vill även tacka för din kommentar ang Jamira - Den värmde <3



Stor kram!

2012-02-04 @ 14:42:12

Penny bajsat hårt och grönt, ibland som orange, rosa på korvarna. Men har frågat och de var lugnt, men har också hört att är de som gelatin aktigt som genomskinligt, då brukar de tyda på att de ör allergiska mot nått. Konstigt de där med bajset :D.

2012-02-06 @ 11:30:44
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: