Mariana Sörlin

2012-01-23
14:05:48

Nya sovrutiner är ett måste.
Att man som mamma struntar i rutiner & tillåter allt när ens ♥ är sjuk, det vet vi ju alla. Kvällarna & nätterna var jobbigast för oss, så jag sket i allt som hette rutiner. Jag vagga, vyscha & ammade han igenom dom. Vilket jag ångrar en smula idag. Varför kämpade jag inte lite extra med rutinerna vi äntligen lyckats skaffa oss?!

Igår kväll var lille´mans feber så gott som borta. Ingen kunde bli gladare än hans päron. :) Men vi var inte lika nöjd när natten var lika kass som tidigare nätter. Han tyckte minsann att hans mamma kunde fortsätta att vagga, vyscha & amma han igenom nätterna. Vilken liten skitunge jag har, om man får säga så. :P Bara att börja om från början. Så nu tar vi i med hårdhandskarna & flyttar in hans säng i (hör & häpna) hans rum. Imorgon blir han nämligen 6 månader & tillräckligt stor (enligt hans mamma, pappa & vissa böcker) för skrikmetoden. Dom närmaste dagarna kommer vi förmodligen gå omkring som zombies här hemma & belöningen hoppas jag blir bra sovrutiner med endast ett nattmål. :) Önska oss lycka till!

Kramar /Mariana

Kommentarer:
#1: Tina

Körde med den jag med men snacka om att de gör ont i hjärtat.

Vet inte idag om jag skulle använda den metoden eftersom jag tycker så synd om barn som måste gråta. Men alla har vi våra egna sätt som funkar. Och för mig funkade den metoden för Dylle. Men jag säger det, de kommer göra ont och om ni väl bestämt er för den metoden så försök stå ut.

Massor med kramar till er alla tre =) KRam Tina

2012-01-23 @ 18:21:38

Bli nog ingen för oss heller, bäst att vara på den säkra sidan :). Luktar road kill av bajset haha.

2012-01-23 @ 19:23:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: