Mariana Sörlin

2012-01-16
15:10:54

Grannar ...
H.. S.. B..

Förra månaden fick vi en varning "sprätt på nosen" för att ha parkerat utanför vårt garage. (där för övrigt det alltid står andra bilar) Varje gång jag nu går förbi dessa parkerade bilar slänger jag alltid ett getöga på deras framfrutor. Konstigt nog så sitter det aldrig en fin lapp med en fin liten varning på. En sån som vi fick. Jag har försökt att inte bli irriterad över det, då jag vet att vissa av bilarna tillhör några av gubbarna som sitter i styrelsen.

Idag kom en butter Steve upp, en fin volvo stog så snyggt parkerad att vi med nöd & näppe kom in i vårt trånga lilla garage. Vi tänkte nämligen ge igen, då ägaren till bilen tidigare i sommras inspekterade vår bil innan han släppte förbi oss till innergården. Hade vi verkligen tillräckligt med packning för att lasta av vid porten!? När vi ringde fick vi istället höra att man nu får stå där med bilen & att vi måste bli duktigare på att sortera våra sopor. Det har nämligen kommit in klagomål från grannarna. Dom har hittat räkningskuvert bland reklamen vi slängt i pappersåtervinningen. Vilket var helt fel, kuvert ska slängas i brännbart. & hur dom visste de, jo. Dom hade hittat vårt namn på en del av reklamen.

Steve passade även på att ställa frågan. (så vi nu inte gör nått fel) Om nu denna bil parkerar 5cm närmre vårat garage så tar vi oss varken in eller ut. Hur gör vi då!? Svaret vi fick löd. Skriv en vänlig liten lapp & be bilen att nästa gång parkera lite närmare buskarna så att ni kan ta er in & ut ur ert garage. Lämna även namn & nummer om personen vill ta kontakt med er.

Från & med nu ska jag/vi sköta oss som små änglar, inte göra ett enda fel. Inte ens tjuvduscha efter kl 22.00. Fortsätter vi då att få klagomål tänker jag med nöje sjunka ner på deras nivå & anmäla alla felsteg & regelbrott styrelsen gör till huvudkontoret.

Kramar /Mariana


Kommentar:
#1: lillrokki

haha de e så typiskt!

2012-01-17 @ 17:28:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: