Mariana Sörlin

2012-01-22
10:44:35

Vilken natt vi haft..
Igår hade Didde 39°C + hela dagen. Första hjärtinfarkten han gav oss var på em när vi hittade en rosa/röd fläck i blöjan. Framtill där lill snoppen sitter & hur en fis ska kunna hamna där utan att lämna fartränder vet jag inte!? Så vi sparade blöjan som bevis (om vi skulle behöva) & ringde 1177. Tydligen hade febern torkat ut han ordentligt, vi vart tillsagda att mata, mata, mata & mata med vatten. Vilket vi också gjorde. Nästa problem kom inte förens vi skulle gå & lägga oss. Jag hade nämligen sparat sista dosen alvedon till läggdags, inte för att den hjälpt så mkt under dagen. Självklart sätter han i halsen & helvetet brakar lös. Mitt ♥ börjar hosta & kraxa. Mellan krockodiltårarna & snyftningarna kräks han, när lill magen sen var helt tom kom det slem i massor. Vid 05.00 tiden fick vi godkännande av nissen vi ringt (1177) att sova sittandes med ballkongdörren på glänt. Jag kan inte förstå hur 3 timmar sömn kan ge så mkt energi till min lilla sjukling som fortfarande har 38.5°C. Han åker nu omkring med ett leende på läpparna. :)



♥     ♥    

Kramar /Mariana



Kommentar:

vi kör ipren tror jag, var 8 timma sen en alvedon emellan åt om de är mycket feber. Och då med suppar i rumpan. Hoppas ni får sova i natt. här är de lika, men mindre feber du men brukar bli riktigt högt på kvällen.

2012-01-22 @ 21:44:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: