Mariana Sörlin

2012-06-12
20:26:29

Blandade känslor..
Igår pep vi iväg till Nina & Penny efter lunch. :) Mkt trevligt trots att vi hade två små kexätande gnällfisar som gav ifrån sig skrattgrinande glädje tjut. :P En fin fin blandning, haha! Jag tror minsann att det är framtänder på g hos dom båda. :) Ryktet säger då att Pennys ena framtand redan har spruckit fram. ♥ Vill även grattulera lilla Penny som fick en kusin den igår. :) Efter dom goda nyheterna, surr & kaffe var det dax för mig att rulla mot jobbet. :)

Idag hann jag klämma in ett läkarbesök innan jobbet. :) Har lite blandade känslor så här efteråt.. Jag var helt säker på att läkaren skulle säga som alla dom andra jag träffat. - Oj, jag ser att du har haft dåliga järnvärden väldigt länge. Även brist på B12. Bla, Bla, Bla.. Äter du tabletterna som du ska?! Mitt svar har i 5 års tid alltid varit JA! Men järntabletterna tar jag periods vis. Annars får jag fan aldrig skita.. Sen brukar jag bara få en predikan om hur viktigt det är att sköta medicineringen & att jag ska fortsätta som vanligt. Men så vart det inte denna gång. Jag har verkligen fått en super bra läkare. Nu kommer det hända saker, en massa utredningar kommer göras & målet är att ta reda på varför min kropp inte tar upp alla dessa viktiga ämnen. Dock är jag inte så peppad på att starta min semester med att åka in till sjukan 2 ggr i veckan för att få järndropp, lämna en massa prover & få en B12 spruta i skinkan med jämna mellanrum. Har jag nämnt att jag HATAR sprutor & nålar?! Sen att medicinen går på en 1000 lapp var 3:e vecka var inte heller så kul. Tur att högkostnadsskyddet finns, annars kommer jag bli ruinerad ju. :P
Kramar /Mariana


Kommentarer:
#1: Therese

Det blir nog bra ska du se!!

2012-06-12 @ 23:25:42

åhh fy fasen så drygt. Visst bra att dom äntligen kollar upp. Men så sjukt jobbigt med nålar å sprutor å allt. BLÄ! :(

2012-06-13 @ 15:44:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: